lördag 29 november 2014

Hyde Park Winter Wonderland & finbesök, igen!

Nu har det varit mycket på gång, med plugg, jobb och besök från Sverige igen! Mamma och Ina var här och hälsade på en sväng då de var i London och kollade på konsert (mammas födesledagspresent) - en sammanfattning kommer lite längre ner! 

Jag spenderade veckan med plugg, fick gjort massor men sedan fick jag lite ont i nacken och axlarna, som ledde till huvudvärk. Så därför har helgen varit lite lugnare och vilade endel, vilket betyder att jag inte kommer lämna in nästa feedback draft på arbetet på måndag - har liksom inte skrivit klart det än, men  ibland måste man vila lite med. Man måste ju inte lämna in en draft för feedback, men kanske frågar dom lite senare i veckan om dom kan kolla lite snabbt - hela arbetet ska in om ca 10 dagar, mycket att göra! Jag vet inte riktigt hur man undviker att bli stel efter allt plugg, har lite övningar jag gör men blir ändå öm i axlarna och nacken. Ibland blir det att man måste ta en liten pluggpaus och göra annat! Till och med diska funkar då, haha. 

Så torsdagen fixade vi med lite middag hemma och mamma och Ina kom och hälsade på, vilket var jätteroligt :) Vi fick en tidig julklapp: en resväska full med godis och julssaker! Adventsljusstakar och julprydnadssaker, glögg och pepparkaksdeg,  med mera - tack så jättemycket! :D Har inte haft så här mycket jullsaker på flera år haha.

Finbesök! :D 






Fredagen blev plugg på ett av biblioteken i Woking som har böckerna jag behövde, det skulle renoveras denna helgen och ett litet tag framåt, så fick passa på innan dess. Idag var vi i London en snabbis, vi gick till Hyde Park som har ett "Winter Wonderland" och åt sedan lite lunch innan det var dags för Mamma och Ina att åka hemmåt. Mycket mysig lunch! Det var väldigt mycket folk inne i London, som vanligt, men kanske extra mycket nu med allt i Hyde Park på gång. Man blir rätt trött efter några timmar där! Det var så mycket folk att det blev stopp i trafiken och bilarna blev arga och högljudda. Inte mycket julpynt ute i stan dock vad man kunde se vilket var lite tråkigt, men det kanske kommer närmre jul? Vi får åka dit en sväng när jullovet börjat helt enkelt! Annars är ju Hyde Park väldigt mysigt med :)












 Köpte en pepparkaka till Jared ;)

Ikväll blev det lite Thaimat take-away, red curry chicken med kokosris, det är så himla gott! Något som jag lärde mig äta i Australien, finns väldigt mycket asien-inspirerad mat där. Mina tre favoritställen var i West End i Brisbane, och sedan en på Sydney road i Brunswick i Melbourne (typ 10 min från våran lägenhet, rena lyxen!). Det finns en Thai-restaurang här i Woking med, och maten är jättegod. 


I eftermiddags var det match mellan Australien och England i Rugby Union, vi gick till en pub och kollade på den. Nu blir det lite film och chill, så kanske man kan plugga lite imorgon. Och baka pepparkakor kanske! ;) Hoppas allt är bra hemma, jag uppdaterar mer snart! 
Kram 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar