tisdag 28 juni 2016

10 månader/95 dagar

Idag har vi varit förlovade i 10 månader, tiden går så fruktansvärt fort! Vi är jättedåliga på det här med anniversaries, och vi missade båda två när det var 6 månader, haha. Så mycket vi har haft att göra så man har liksom inte hunnit tänka på annat. Men tänkte eftersom jag kom ihåg idag, så skriver jag lite här! :P 

Från The Shard, i London, ca 10 sekunder innan han gick ner på knä! :P

Och när vi väl är inne på dagar och nedräkningar:
  • Det har gått 2,5 månader sedan vi ansökte om uppehållstillståndet: Under den tiden har vi inte fått någon info från Migrationsverket alls, mer än deras egna estimerade väntetidsuträknare på hemsidan. De har gått ut med allmän information att allas ansökrningar kommer få längre väntetider under 2016. Oh well! Vi fortsätter att skicka in dokument när vi får in mer info, till exempel att vårat hyreskontrakt kommer förlängas nu tills vi åker till Australien igen. 
  • 95 dagar kvar till bröllopet i Sverige! Herregud alltså, jag har inte varit så nervös eftersom vi vill ha det väldigt avslappnat, men det är klart att man kommer stressa lite hehe. Nu börjar det kännas nära! Köpte mina sandaler till Australien ceremonin för några veckor sedan, jättenöjd :D
  • 115 dagar kvar tills den andra ceremonin i Australien! 
  • 2 månader kvar tills min Mastersavhandling ska in och redovisas, efter det är min utbildning klar här i England :)
Har fått bra feedback i sista ämnet på Stockholm Uni med, har B just nu, och om jag ändrar lite i min sista inlämning blir det ett A i hela ämnet! I Tectonics liksom, ett väldigt klurigt ämne, jag kommer göra mitt allra bästa för att få A som dom sa, håller tummarna! Efter den är klar ska jag kolla lite på doktorandstjänser. Vi har inte fått några mer betyg  på Portsmouth Uni ännu, men genomsnittligt har jag 75.5% just nu, vilket är en Distinction (VG, och High Distinction är MVG, men Portsmouth Uni har bara till VG). Alla dessa olika betygssystem haha, lättare att bara köra på procent.

Vädret har varit väldigt fint det senaste, vilket betyder jobbigt för en pollenallergiker (föredrar regnet så det är mindre pollen i luften), men det känns som det eventuellt börjar lugna ner sig lite nu. Kommer ju ihåg att augusti månad i England faktiskt var OK. Jag har börjat göra en lista på ställen vi vill besöka innan vi flyttar härifrån med, tydligen kan man träffa George Clooney inte så långt härifrån, det måste vi ju kolla upp :P 
Men det känns ju också lite lustigt nu måste jag säga, att packa ihop allt igen. Det ska bli skönt när vi väl är på plats i Sverige efter allt med väntetider med mera. Att ha ett lite mer "stabilt" ställe att bo på under några år, för vi har ju flyttat en gång per år i ca 4 år nu! Vår plan är att göra Sverige till vårat mer stabila hem liksom, och skaffa hund! :D 

Fram tills 2012 bodde jag i lite olika studentboenden i Australien som inte riktigt kändes "mitt" liksom, fast älskade lägenheten i Kelvin Grove! Men 2012 och framåt efter att jag och Jared flyttade ihop, så har det blivit att vi fått flytta ca 1 gång per år, på grund av nya jobb erbjudanden i Melbourne, sedan min masters i England, sedan hans jobb i England, etc etc:
  • 2013 från Brisbane till Melbourne
  • 2014 från Melbourne till Woking, England 
  • 2015 från Woking till Reading, England 
  • 2016 från Reading tillbaka till Australien 
  • Och sedan kommer 2017 och vi flyttar till Sverige! (Beroende på väntetiden, mellan 6-12 måader)
Vi har faktiskt vissa saker i lådor som vi inte ens packat upp från Australien-flytten hit! Men det sparat lite jobb nu när vi snart åker till Sverige, vi tänkte ha alla våra saker uppställda i Sverige ett tag medans vi väntar på uppehållstillståndet, så vi kör till Sverige från England i September! Tur att vi bara har hälften av möblerna i lägenheten, resten hyr vi. 

Anyway. Idag har jag ägnat hela morgonen och lunchen till min avhandling, känner att jag har kommit till ett stadie nu när jag väntar på min supervisor som kan ge mig mer feedback, för annars börjar jag ifrågaställa vad jag egentligen skriver om liksom, haha. Den är just nu på 102 sidor, och jag har bara lite kvar att edita. Jared ska läsa igenom den igen med. Så resten av dagen tänkte jag fixa med Tectonics, sista inlämningen där! :)

Sitter med en kopp kaffe, och glömde helt bort kanelbullarna jag har i frysen! Men dags att återgå till arbetet. 

Uppdaterar mer snart!
Kram






Sandalerna till Australien ceremmonin! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar