onsdag 24 maj 2017

Dags att packa!

Det är dags för en uppdatering! Nu har det hunnit gå ca 2 veckor sedan jag skrev senast, det har varit mycket på gång kan man säga. För det första, som många av er redan vet, så har vi fått lägenhet i Solna! Vi är jätteglada och nöjda, ser verkligen fram emot att flytta in när vi är framme i Sverige :) Det är i andrahand och den är perfekt för oss att börja med liksom. 

Nästa topic, min artikel är snart klar (hoppas jag), den ska in om en vecka. Och vi har börjat städpacka i lägenheten, vi kommer bo hos några kompisar tills vi åker till Townsville och hälsar på Jareds mamma, sedan blir det Sverige. Lite roligt för det är samma par som vi delade hus med för ca 5 år sedan i Brisbane, vi bodde med dom när jag startade denna bloggen! 

Anyway! Jag har köpt lite nya sommarkläder, förbereder inför Airlie Beach, samtidigt som jag  rensar bort saker som inte får plats i väskan haha. Och vi lämnar ju denna lägenheten på lördagmorgon så man känner inte direkt för att laga en stor brakmiddag varje kväll - får nog bli take away. 

Inga slappa dagar längre, inte förrens artikeln är inne. Och därefter blir det chill på Airlie Beach och sedan Townsville, följt av Sverige! 

Men dags att packa vidare, och sedan kolla lite på middag. Uppdaterar mer snart! :)
Kram

 Mina toppar från CityBeach, en av mina absoluta favoritaffärer här

 Och detta är min graduationklänning inför ceremonin i England - hittade den på superrea i en mysig liten butik, endast $19 istället för $69!


 Packningen har officiellt startat! Vi skippar nog hantlarna dock, packa extra vikt i västan med flit annars liksom haha (inte för att dom är så tunga lol)




 Ett av mina nya favoritställen att äta lunch på - coconut yoghurt med frukt, honung och chiafrön :)


Och här var stranden samma dag som de stängde för renovering. De sparade en del av stranden som man kan sitta på fortfarande, så det får bli min sysselsättning om en vecka! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar